luni, 27 iulie 2009

A avea vs A fi

Cel putin cateva surse de informatie pe care le-am parcurs in ultima vreme m-au facut sa ma gandesc la ideea de tranzitie de la verbul a avea la cel de a fi.

Mergand oarecum la extrem pentru a accentua diferentele, 'a avea' defineste comportamentul de consum aproape obsesiv, dominat de ideea de a cumpara si a a avea in posesie obiecte/branduri pe care oamenii si le doresc. Sunt acele lucruri pe care marketingul si reclama le fac responsabile de a-i convinge pe cei care le detin ca prin posesia lor devin altfel, mai cool, mai trendy, mai influenti, mai puternici sau, in extremis, ca viata in sine are mai mult sens. Sau chiar ca are un sens cat de cat.

A poseda obiecte devine scopul unei intregi existente care munceste pentru a castiga destul incat sa isi permita cele mai noi marci. Iar expresia ei maximala, in zona de lux, este aceea a miliardarilor pentru care totul se invarte in jurul ideii de status, de a detine cat mai multe lucruri exclusive, imposibil de obtinut pentru consumatorii obisnuiti.

'A fi' se regaseste in experienta. Nu in posesie, ci in a trai si experimenta. Si incepe sa capete spatiu, in detrimentul lui 'a avea' in mai multe contexte. Si mai ales in contextul actual, dominat de new media, in care consumatorii devin din ce in ce mai puternici si constienti de ce au cu adevarat nevoie. Increderea in branduri scade si cea in recomandarile prietenilor creste, iar cele mai de succes actiuni de marketing nu sunt acelea care incearca sa vanda mai mult ci cele care ofera servicii si valoare adaugata. Oamenii vor trece de la a cumpara mai mult, mai repede, la a experimenta acele branduri care le sunt intr-adevar relevante si adauga mai mult sens propriei vieti.

Si chiar in experienta brandurilor de lux - a trai ca un milionar nu inseamna neaparat a avea avion propriu si o flota de masini - ci a experimenta un lifestyle de milionar. Nu a avea, ci a trai. Nu a castiga neaparat milioane ci a duce o viata de milioane.

miercuri, 22 aprilie 2009

Green Marketing

Consumatorii de green products determina cresterea activitatii de ecolabeling, green advertising si importanta raportarii tuturor activitatilor unei firme la impactul creat asupra mediului. Asta creeaza ocazia pentru aproape orice brand de a fi marketat ca fiind green, de la simple schimbari de ambalaj pana la crearea de noi produse care reduc in mod dramatic consumul de materiale, energie si deseurile. Cat de mult green este o strategie de mangement, care presupune schimbari profunde ale proceselor de productie si cat de mult este doar o componenta a activitatii de marketing si de branding ? Este green marketing o suma de tehnici si o abordare strategica ce poate fi aplicata oricarui brand in incercarea de a-l pozitiona drept environmentally friendly sau este rezervata doar produselor ecologice? Unde se situeaza brandurile din Romania in drumul catre ecobranding? Care sunt cele mai importante initiative ale brandurilor locale in acest sens si care este impactul creat in mediul de business?

luni, 23 martie 2009

Cine a investit cel mai mult in publicitate in 2008?

Revista Biz a facut si anul acesta Topul celor mai mari 50 de Investitori in Publicitate. Cateva dintre cele mai interesante date :
- top 3 branduri ca spending dupa rate card e format exclusiv din top 3 branduri de telefonie mobila
- cresterea investitiei in publicitate online este de 50% (2008 fata de 2007) si totodata cea mai mare crestere a investitiei intr-un mediu de advertising. TV are 27%
- Cosmote , brandul cu cea mai mare investitie in advertising, cu 71486 difuzari si 167.461.976,3 euro investiti (Rate card, fara bartere si discounturi)

Studiul poate fi downloadat in intregime de aici sau de aici.

vineri, 6 martie 2009

cate ceva despre Online Video

Online Video - Cel mai puternic tool de New Marketing

Atentia medie a unui utilizator de net azi se masoara in secunde. Pentru o comunicare eficienta de brand, este esential ca utilizatorul sa fie atras imediat si sa dispuna de o modalitate rapida de a intelege brandul. Este important ca prin continut, stil, look sau abordare sa accepta ceea ce i se comunica sau vinde cu un minim de efort.

Video-ul online este cel mai puternic tool de new marketing, care indeplineste toate aceste conditii. El este un diferentiator cheie pentru companiile care vor sa comunice in mod eficient calitatile si beneficiile produsului in cel mai scurt timp posibil.

Cateva statistici..

- 80% dintre utilizatorii de Internet urmaresc video-uri online. Prin online video marketing se atinge o audienta uriasa cu un minim de de investitii, si o rata a eficientei superioara oricarei alte investitii in comunicare

- 57% dintre utilizatorii de online au folosit Internetul pentru a downloada video, si 19% fac asta zilnic. Cei care urmaresc video online o fac constant si pastreaza video-urile care le plac, ceea ce creste expunerea brandului in timp

- 31% dintre cei ce vad video-ul branduit viziteaza site-ul advertiserului, iar 22% cauta informatii specifice despre produs, in vederea achizionarii. Impactul video-ului determina actiunea de cumparare a produsului caruia i se face reclama.

- 16% spun cunoscutilor despre produs si 10% trimit cu forward video-ul catre prieteni si familie. Prin video marketing are loc o promovare exponentiala a brandului prin efectul viral pe care il are un video inovativ.

Source: TubeMOGUL, Oct. 2007