duminică, 23 ianuarie 2011

Invat sa fac video

Ma gandesc cateodata la cum si de ce (mai) invatam. Ma refer in special la cei care au iesit deja din sistemele formale de pregatire si educatie. O facem sa castigam mai multi bani? Sa avansam in cariera? Sa devenim sau sa parem mai destepti? Pur si simplu ca sa stim mai mult?

Am un prieten care stie (aproape) orice. Memoria lui ma uluieste. Isi aduce aminte cu usurinta principii din fizica, formule de chimie pe care le-a invatat acum 20 de ani si face legatura intre ele si ce se intampla in viata de zi cu zi. Nu lucreaza in ceva domeniu stiintific. Poate cita oricand carti, stie date si evenimente istorice la fel de repede cum enunta la cerere principii de management sau de filosofie corporatista.  Omul e o enciclopedie ambulanta. Pur si simplu, stie.

La mine, din momentul in care nu mai folosesc informatiile invatate, acestea trec in memoria de rezerva. Stiu ca as putea sa invat doar pentru ideea de a sti, dar dupa ce am trecut prin liceu si facultate in sistemul nostru de educatie tip "memorizeaza si reda", mi-am cam incheiat exercitiile mentale lipsite de aplicatie practica.

Acum invat lucruri noi pentru ca ma ajuta sa imi ating anumite obiective, concrete si masurabile. Spre exemplu, sa invat sa fac video. Am avut o prima incercare - cea de mai jos - cu iMovie. Dar, vorba cuiva, mai e mult pana departe.  Anyways, vreau sa invat video pentru ca acesta, spre deosebire de text sau foto, reda in mod dinamic experientele care, atunci cand s-au intamplat, au fost dinamice. Am inceput cu vacanta din Egipt de anul trecut.  Urmatorul video, asa cum se anunta cel mai repede, va fi cel cu vacanta din Asia care incepe in 10 zile.


Vacanta in Egipt from Gabriela Enescu on Vimeo.

PS Ceea ce vedeti la secunda 20 este Min, Zeul Fertilitatii, care apare peste tot in Egipt :)
PPS Pe masura ce voi gasi resurse interesante pentru video-editing, voi reveni pe blog cu o lista a acestora. 

Niciun comentariu: